Zapytanie ofertowe 2/2024

RZĄDOWY PROGRAM ODBUDOWY ZABYTKÓW

 

                                        

 

 

Zapytanie ofertowe nr 2 / /2024 z dnia 20.06.2024 r. Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Władysława w Szydłowie

 

Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Władysława w Szydłowie zaprasza do składania ofert związanych z zadaniem pt. „Remont konserwatorski elewacji zewnętrznych wraz z wymianą dachu XVIII-wiecznej dzwonnicy przy kościele parafialnym p.w. św. Władysława w Szydłowie.”” – zadanie dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (NR RPOZ/2022/…………./PolskiLad) na podstawie wniosku złożonego przez Powiat Staszowski (uchwała nr LX/51/23).

 

  1. Tytuł zamówienia:

„Remont konserwatorski elewacji zewnętrznych wraz z wymianą dachu XVIII-wiecznej dzwonnicy przy kościele parafialnym p.w. św. Władysława w Szydłowie.”

  1. Zamawiający:

Parafia Rzymsko – Katolicka pod wezwaniem św. Władysława w Szydłowie

  • Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia:
  1. Sebastian Kiciński – e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Cel zamówienia:

Celem zamówienia jest wykonanie robót związanych z „Remontem konserwatorskim elewacji zewnętrznych wraz z wymianą dachu XVIII-wiecznej dzwonnicy przy kościele parafialnym p.w. św. Władysława w Szydłowie.” Planowane działania mają na celu powstrzymanie postępującego procesu zniszczeń zabytkowi oraz przywrócenie elewacjom zewnętrznym historycznej estetyki. Elewacje zewnętrzne dzwonnicy posiadają uszkodzenia powstałe w wyników czynników fizyko-chemicznych. W dolnych partiach stwierdzono także obecność porażenia mikrobiologicznego. Obecne pokrycie dachu wykazuje nieszczelności spowodowane ubytkami powstałymi wskutek wieloletniej ekspozycji drewnianego gontu na czynniki atmosferyczne.    

Lokalizacja obiektu:

28-225 Szydłów, ul. Staszowska 15, działka o numerze ewidencyjnym: 232, obręb 0013 Szydłów

 

 

Kody CPV zamówienia:

 

KLASYFIKACJA USŁUG PROJEKTOWYCH WG KODÓW CPV 

71220000-6 – Usługi projektowania architektonicznego 

71242000-6 – Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów 

71320000-7 – Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 

 

KLASYFIKACJA ROBÓT BUDOWLANYCH WG KODÓW CPV 

45000000-7 Prace budowlane 

45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 

45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 

45212350-4 Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej 

45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 

45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne 

45212361-4 Roboty budowlane w zakresie kościołów 

45454000-4 Roboty restrukturyzacyjne 

45453100 - Roboty renowacyjne  

92522000 - Usługi ochrony obiektów i budynków historycznych

 

 

  1. Sposób i miejsce publikacji zamówienia:

Upublicznienie zapytania ofertowego nastąpi poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Zamawiającego http://www.szydlow.kielce.opoka.org.pl/ i Wnioskodawcy: www.staszowski.eu.

 

  1. Tryb udzielenia zamówienia:
  2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  3. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późniejszymi zmianami).
  4. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
  5. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.) i Ustawa z dnia 07.07.1994 Prawo Budowlane (Dz. Urz. Z 2023r poz. 682 z późn. zm.).

 

  • Przedmiot zamówienia:

 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Remont konserwatorski elewacji zewnętrznych wraz z wymianą dachu XVIII-wiecznej dzwonnicy przy kościele parafialnym p.w. św. Władysława w Szydłowie.” Wykonanie zadania przewidziane jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”, tj.: realizacji zadania zgodnie z poniższym opisem inwestycji i zakresem rzeczowym:

 

W ramach realizacji inwestycji zaplanowano działania polegające m.in na wymianie pokrycia dachowego (gont) oraz elewacji dzwonnicy przy kościele parafialnym w Szydłowie".

 

OPIS INWESTYCJI:

 

Planowane działania mają na celu powstrzymanie procesów zniszczeń elewacyjnych wypraw tynkarskich oraz zabezpieczenie obiektu poprzez wymianę pokrycia dachu.

W pierwszym etapie należy opracować dokumentację projektową- projekt budowlany zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków oraz pozwolenia na budowę w Starostwie Powiatowym w Staszowie.

W drugim etapie po uzyskaniu wymaganych przepisami decyzji, pozwoleń należy wykonać prace remontowe zgodnie z dokumentacją projektową obejmujące zewnętrzne wyprawy tynkarskie, pokrycie dachu oraz kamienną opaskę przycokołową zabytkowej dzwonnicy.

 

Wymagania dotyczące przedmiotu inwestycji:

 

  • Wykonanie przedmiotu umowy w ustalonym terminie, zgodnie z dokumentacją projektową, sztuką budowlaną i zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami i przepisami prawa, na ustalonych warunkach oraz z należytą starannością;
  • Przedłożenie Zamawiającemu nie później niż w dniu przekazania placu budowy harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania robót oraz planu bioz;
  • Prowadzenie na bieżąco dziennika budowy;
  • Dokonanie wszelkich uzgodnień, zgłoszeń i uzyskanie pozwoleń niezbędnych na etapie prowadzenia robót budowlano - konserwatorskich;
  • Ponoszenie wszelkich kosztów związanych z wypełnianiem przez Wykonawcę obowiązków wynikających z zawartej umowy;
  • Realizacja powyższego zakresu winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy prawa;
  • W celu oszacowania i wyceny zakresu robót dla potrzeb sporządzenia oferty należy kierować się wynikami szczegółowych wizji terenowych, zapisami niniejszego programu funkcjonalnoużytkowego,
  • Szczegółowe rozwiązania wpływające na zwiększenie zakresu i wartości robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane, jako roboty dodatkowe. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia, co najmniej 3 -letniej gwarancji na przedmiot zamówienia.

 

 

ZAKRES RZECZOWY PRAC/ ROBÓT:

 

Etap I: przygotowanie dokumentacji projektowej:

 

  • Opracowanie inwentaryzacji architektonicznej dzwonnicy w formie rysunkowej
  • Opracowanie dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków oraz pozwolenia na budowę w Starostwie Powiatowym w Staszowie 4 egz.+ wersja elektroniczna
  • Przedmiar robót oraz kosztorys inwestorski należy opracować w 4 egz. w wersji papierowej + wersja elektroniczna w formacie pdf oraz wersji aktywnej.
  • Wykonawca dołączy do projektu oświadczenie, iż projekt jest wykonany zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, normami i wytycznymi oraz że został wykonany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
  • Uzyskanie w imieniu zamawiającego wymaganych prawem zezwoleń oraz pozwolenia na budowę.

 

 

 

 

 

 

Etap II: wykonanie prac remontowych na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej:

 

Zewnętrzne wyprawy tynkarskie:

 

  • Wykonanie szczegółowych oględzin powierzchni tynkowanych i wypraw sztukatorskich z rusztowania w celu identyfikacji stref przeznaczonych to usunięcia (tynki zasolone, odspojone od podłoża, mocno spękane, wtórne cementowe i niewłaściwe wykonane uzupełnienia)
  • Ręczne skucie zapraw przeznaczonych do usunięcia wraz z rozkuciem pęknięć konstrukcyjnych w uwzględnieniem ich pogłębienia w strefę materiału konstrukcyjnego. W przypadku skłucia tynków cementowych stref cokołowych należy pozostawić je na minimum 30 dni w celu ich osuszenia.
  • Całościowe umycie powierzchni tynkowanych i wypraw sztukatorskich wodą o odpowiednio dobranym ciśnieniu w celu oczyszczenia przed zabiegami wzmacniającymi i biobójczymi.
  • Wzmocnienie strukturalne osłabionych strukturalnie oryginalnych zapraw wapiennych i materiału konstrukcyjnego z zastosowaniem uelastycznionego preparatu, opartego na estrach etylowych kwasu krzemowego.
  • Dezynfekcja zainfekowanych mikrobiologicznie obszarów ścian za pomocą roztworów wodnych preparatów specjalistycznych nie zawierających środków powierzchniowo czynnych i metali ciężkich.
  • Wypełnienie pęknięć i rys konstrukcyjnych z zastosowaniem zaprawy iniekcyjnej składająca się z bardzo drobno-ziarnistego, hydraulicznego spoiwa oraz płynnych dodatków. Pęknięcia o szerokości powyżej 5 mm wymagają klamrowania systemowymi prętami ze stali kwasoodpornej.
  • Wykonanie systemowych tynków renowacyjnych zgodnych z WTA w miejscach charakteryzacjach się degradacją solną z uwzględnieniem warstwy gruntującej środkiem o działaniu wzmacniającym podłoże.
  • Wykonanie uzupełnień tynkarskich z zastosowaniem specjalistycznej zaprawy wapienno-trasowej przeznaczonej do budowli zabytkowych, charakteryzującej się wysoką paroprzepuszczalnością, małym skurczem, odpornością na działanie wody, warunków atmosferycznych i mrozu.
  • Wykonanie warstwy scalającej powierzchnie tynkowane z zastosowaniem cienkowarstwowej zaprawy wapienno-trasowej, zbrojonej mikrowłóknem, przeznaczonej do obiektów zabytkowych o wysokim stopniu przepuszczalności dla pary wodnej, odpornej ma wodę i czynniki atmosferyczne.
  • Wykonanie warstwy malarskiej z zastosowaniem elewacyjnej, wysokojakościowej farby silikatowej ze zmodyfikowanym szkłem wodnym potasowym, posiadającej wyjątkowe właściwości kryjące zawierającej nieorganiczne pigmenty odporne na promienie UV. Farba musi charakteryzować się wysoką paroprzepuszczalnością i być odporna na czynniki biologiczne. Przed wykonaniem warstwy malarskiej należy uwzględnić warstwę gruntującą podłoże.
  • Rozwiązania kolorystyczne elewacji muszą zostać komisyjnie zaakceptowane przez przedstawicieli WUOZ w Kielcach
  • Materiały budowlane stosowane w trakcie wykonywania prac, muszą spełniać wymagania obowiązujących norm i przepisów prawa, a Wykonawca musi posiadać dokumenty potwierdzające wymagane parametry.

 

Pokrycie dachu:

 

  • Całościowy demontaż obecnego pokrycia
  • Wymiana elementu więźby dachowej tzw. „króla” na którym osadzony jest krzyż wieńczący. Elementy należy wykonać z sezonowanego drewna modrzewiowego klasy nie mniejszej niż                  C-24 zachowując oryginalny sposób połączeń.
  • Montaż nowego pokrycia dachu dzwonnicy z gontu modrzewiowego metodą krycia podwójnego. Wilgotność gontu nie może być większa niż 20%. Do montażu należy zastosować gwoździe ocynkowane.
  • Wykonanie zabezpieczenia przed czynnikami atmosferycznym elementu wieńczącego „króla” oraz pokrycia gontu metodą dwukrotnego powlekania preparatem typu: IZOHAN impregnat W2.

 

Opaska przycokołowa:

 

  • Usunięcie ziemi na głębokość 30 cm w odległości 60 cm od ściany cokołu.
  • Ułożenie w wykopie geowłókniny separacyjnej grunt o gramaturze nie mniejszej niż 400g/m2
  • Wykonanie obrzeża z selekcjonowanych kamieni polnych na zaprawie cementowej w odległości 60 cm od ściany cokołu dzwonnicy.
  • Ułożenie opaski z lokalnie występujących kamieni polnych na zagęszczonej warstwie piasku.

 

  • Harmonogram realizacji zamówienia:

Termin realizacji zamówienia do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Szczegółowy harmonogram realizacji zamówienia zostanie ustalony po podpisaniem umowy.

 

 

 

  1. Miejsce realizacji zamówienia:

28-225 Szydłów, ul. Staszowska 15, działka o numerze ewidencyjnym: 232, obręb 0013 Szydłów

 

  1. Warunki udziału w postępowaniu:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
  2. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia. Dla potwierdzenia tego warunku Wykonawca przedstawi wykaz robót zgodnie z załącznikiem nr 5 wykonanych należycie w ostatnim okresie 5 lat na przynajmniej dwóch obiektach zabytkowych o wartości przynajmniej 100 000 złotych brutto, każdy wraz z referencjami.
  3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
  4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach.
  5. Zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi minimum 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego.
  6. Zrealizują wizję lokalną miejsca objętego zamówieniem.

Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Oferent złoży oświadczenie w powyższym zakresie.

  1. Minimalny zakres oferty:

-     formularz ofertowy zgodnie z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego;

-     oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;

-     oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;

-     oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczegółowych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę i oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;

-     parafowany projekt umowy - zgodnie z załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego;

-     klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO — zgodnie z załącznikiem nr 3 do zapytania ofertowego

-     zaświadczenie o zrealizowanej obowiązkowej wizji lokalnej — zgodnie z załącznikiem nr 4 do zapytania ofertowego;

-     wykaz wykonanych robót w obiektach zabytkowych — zgodnie z załącznikiem nr 5 do zapytania ofertowego wraz z referencjami,

Oferta nie posiadająca minimalnego zakresu wskazanego powyżej nie będzie brana pod uwagę podczas wyłaniania oferenta.

Oferta powinna być złożona zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

 

  • Kryteria oceny oferty i opis sposobu przyznawania punktacji:
  1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
  2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
  3. zostały złożone w terminie,
  4. są zgodne z przedmiotem zamówienia,
  5. spełniają warunki udziału w postępowaniu,
  6. przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
  7. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium cena — 100%, zgodnie z poniższym wyjaśnieniem.

Punktacja oraz waga procentowa kryteriów oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji:

1 - cena: 100%

Ocenie podlega cena brutto danej oferty. Maksymalna punktacja dla danej oferty z najniższą ceną brutto to 100 pkt. Kolejne oferty oceniane są proporcjonalnie do podanej ceny brutto zgodnie ze wzorem: (cena brutto najniższa / cena brutto danej oferty) * 100 pkt.

Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przedstawionymi kryteriami wg wzoru:

W = C (cena) gdzie:

W — Wybrana oferta

C — najkorzystniejsza cena

  1. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna.
  2. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
  3. Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Zamawiającego http://www.szydlow.kielce.opoka.org.pl/ i Wnioskodawcy: staszowski.eu.
  4. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację zadania, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.

 

  • Termin, sposób i miejsce składania ofert:
  1. Termin składania ofert do dnia 30 lipca 2024 r do godz. 11.00
  2. Termin otwarcia ofert: dnia 30 lipca 2024r o godz. 12.30
  3. Ofertę należy przygotować w formie pisemnej umieszczając ją w zamkniętej kopercie i zaadresować: Parafia Rzymsko – Katolicka pod wezwaniem św. Władysława w Szydłowie, 28-225 Szydłów, ul. Staszowska 15, z dopiskiem: „Remont konserwatorski elewacji zewnętrznych wraz z wymianą dachu XVIII-wiecznej dzwonnicy przy kościele parafialnym p.w. św. Władysława w Szydłowie.”
  4. Dopuszcza się złożenie oferty w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.
  5. Miejsce składania ofert, siedziba Zamawiającego: Parafia Rzymsko – Katolicka pod wezwaniem św. Władysława w Szydłowie, 28-225 Szydłów, ul. Staszowska 15, w kancelarii parafialnej która jest czynna codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 17.00 – 18.00.
  6. Liczy się dzień i godzina wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.
  7. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  8. Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert.

 

  • Zakres wykluczenia:

Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:

Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
  3. c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

 

  1. Warunki zmiany umowy:
  2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
  • - wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia; - wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji;
  • - wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
  • - wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
  • - zmiany istotnych regulacji prawnych;
  • - wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; — wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  1. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w ust. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych protokołem konieczności.
  2. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych.

 

  • Dodatkowe warunki:
  1. Termin związania ofertą: 60 dni kalendarzowych.
  2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta.
  3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
  4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
  5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny — na każdym jego etapie — bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
  6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
  7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku braku odpowiedzi, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
  8. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę.
  9. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
  10. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody).
  11. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
  12. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
  13. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
  14. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, obowiązkową wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
  15. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
  16. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych — jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia. W przypadku wystąpienia rozbieżności w podanej kwocie w liczbach oraz słownie, za prawdziwą kwotę uznaje się wyrażoną słowne.
  17. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego, przedstawiciela Powiatu Staszowskiego.
  18. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
  19. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń, których zastosowanie nie wpłynie na pogorszenie jakości robót budowlanych.
  20. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. „Warunki zmiany umowy niniejszego zapytania ofertowego.
  21. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
  22. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opis przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania, mimo że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
  23. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, niż to wynika z kosztorysu ofertowego opracowanego na podstawie opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
  24. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
  25. Zapłata wynagrodzenia:
  • Ustala się wypłatę wynagrodzenia w jednej transzy po wykonaniu wszystkich prac i po dokonaniu protokolarnego odbioru całości robót przez Zamawiającego przy udziale przedstawiciela Powiatu Staszowskiego i Wykonawcy.
  • Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia wystawienia faktury Wykonawcy.
  1. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia:
  • Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą.
  • Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne.

 

  • Lista dokumentów/ oświadczeń wymaganych od wykonawcy:
  1. Formularz ofertowy — złożony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik 1 do zapytania ofertowego.
  2. Wzór umowy — wzór stanowi załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
  3. Klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO — wzór stanowi załącznik nr 3 do zapytania ofertowego .
  4. Zaświadczenie o zrealizowanej obowiązkowej wizji lokalnej — wzór stanowi załącznik nr 4 do zapytania ofertowego (wizja lokalna po uzgodnieniu terminu , tel.: 536 176 398 – ks. Konrad Kaleta)
  5. Wykaz wykonanych robót — wzór stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego wraz z referencjami,